Wójt Gminy Darłowo informuje, iż przystępuje do weryfikacji danych zawartych w deklaracjach odpadowych, w szczególności danych dotyczących deklaracji dla nieruchomości niezamieszkałych (przedsiębiorcy, hotele, pensjonaty, domki letniskowe).
Jak wynika z przeprowadzonych kontroli, a także z informacji uzyskanej od firmy zajmującej się odbiorem odpadów, część nieruchomości niezamieszkałych wystawia odpady zmieszane poza pojemnikiem do tego przeznaczonym. Ponadto, wystawiane są odpady zmieszane oraz segregowane bez naklejonych kodów kreskowych. Taka praktyka może skutkować nieodebraniem odpadów z danej nieruchomości oraz uruchomieniem procedury administracyjnej zmierzającej do wydania stosownej decyzji naliczającej podwyższoną opłatę lub zmianę sposobu jej naliczania (z opłaty za odpady segregowane na opłatę za odpady niesegregowane).
Zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od powstania na nieruchomości odpadów komunalnych.W przypadku zmiany danych, takich jak np. ilość odpadów powstających na danej nieruchomości, właściciel jest zobowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany.
Więcej informacji można uzyskać pod tel. 94 344 6398 lub w Urzędzie Gminy Darłowo (pokój nr 21) – przy ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo.
W przypadku zmiany deklaracji (zwiększenia opłaty), nieruchomość zostanie wyposażona w dodatkowe pojemniki (bezpłatna dzierżawa) lub worki na odpady.