Ewidencja Emisyjności Budynków

Baner CEEB

 

CENTRALNA EWIDENCJA EMISYJNOŚCI BUDYNKÓW

 

Od 1 lipca 2021 ruszyła Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków ( CEEB ).
 

Co to oznacza ? Otóż nowe przepisy nakładają obowiązki na:

  1.  Właścicieli lub zarządców budynków / lokali - złożenia deklaracji o źródłach ciepła lub źródłach spalania paliw:
  • w terminie 14 dni od dnia pierwszego uruchomienia tego źródła ciepła lub źródła spalania paliw (art. 27 g. ust 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008) - dotyczy nowo powstałych budynków,
  • nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia ogłoszenia tego komunikatu o którym mowa w art. 18 pkt 6 ustawy z dnia 28 października 2020 r. w odniesieniu do źródła ciepła lub źródła spalania paliw, eksploatowanych w dniu ogłoszenia komunikatu (art. 15 ust 1  ustawy z dnia 28 października 2020 r.) - dotyczy budynków już istniejących.
  1. Wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast – wprowadzenia danych i informacji z deklaracji do CEEB:
  • w terminie 30 dni od dnia otrzymania deklaracji w postaci pisemnej dot. pierwszego uruchomienia tego źródła ciepła lub źródła spalania paliw (art. 27 g. ust 5 ustawy z dnia 21 listopada 2008),
  • w terminie 6 miesięcy od dnia otrzymania deklaracji w postaci pisemnej dot. źródła ciepła lub źródła spalania paliw, eksploatowanych w dniu ogłoszenia ww. komunikatu (art. 15 ust 1  ustawy z dnia 28 października 2020 r.).

 

Cel stworzenia CEEB ?

Celem stworzenia centralnej bazy jest poprawa jakości powietrza - likwidacja głównej przyczyny zanieczyszczeń – emisji substancji powodujących smog.

 

Jakie informacje zawiera deklaracja ?

Deklaracja zawiera takie informacje jak:

  • imię i nazwisko  albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby,
  • adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw,
  • informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw ora ich przeznaczeniu i wykorzystanych w nich paliwach,
  • numer telefonu właściciela lub zarządcy ( opcjonalnie),
  • adres e-mail ( opcjonalnie ). 

 

W jaki sposób można złożyć deklarację do CEEB ?

  • w formie elektronicznej – jest to najszybszy oraz najwygodniejszy sposób,
  • w formie papierowej – wypełniony dokument będzie można będzie wysłać listem lub złożyć osobiście w właściwym Urzędzie ( zgodnie z lokalizacją budynku ). 

 

Deklarację można złożyć w biurze podawczym urzędu gminy w Darłowie w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach:

Poniedziałek 7:30 – 15:30

Wtorek - Piątek 7:00 – 15:00

 

Więcej informacji na temat CEEB:

Urząd Gminy Darłowo pok. 21 tel.: 94 344 63 13

od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:00

 

Wejdź na stronę GUNB i złóż deklarację CEEB:

www.zone.gunb.gov.pl