Termin płatności III raty 2025r. za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż alkoholu

Przedsiębiorcy prowadzący handel detaliczny, jak i gastronomiczny wyrobami alkoholowymi są zobowiązani dokonać wpłaty III raty opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 września 2025 r. 

Zwracam uwagę, że wniesienie opłaty odbywa się bez uprzedniego wezwania.

Konsekwencje prawne niewywiązania się przedsiębiorcy z obowiązków wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi:

1. zgodnie z art. 18 ust. 12 pkt. 5 lit. a oraz ust. 12a zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 11ust. 4, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania czynności określonej w ust. 12 pkt. 5 lit. a nie złoży oświadczenia wraz z jednoczesnym dokonaniem opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty określonej w art. 111 ust. 2,

2. zgodnie z art. 18 ust. 12 pkt. 5 lit. b oraz ust. 12b zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i 5, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania czynności określonej w ust. 12 pkt. 5 lit. b nie wniesie raty opłaty określonej w art. 111 ust. 2 lub 5, powiększonej o 30% tej opłaty,

3. zgodnie z art. 18 ust. 10 pkt. 5 zezwolenie cofa się w przypadku przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu o wartości sprzedaży alkoholu w roku poprzednim.

W przypadku niezłożenia oświadczenia lub niedokonania opłaty w wysokości i terminach określonych przez ustawę przedsiębiorca może wystąpić o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia (art. 18 ust. 13).

W przypadku cofnięcia zezwolenia z powodu podania fałszywych danych w oświadczeniu przedsiębiorca może wystąpić o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia wydania decyzji o cofnięciu zezwolenia (art. 18 ust. 11).

Opłatę należy wnieść na konto Urzędu Gminy Darłowo ul. Dąbrowskiego 4– rachunek bankowy w PKO BP - nr rachunku:              10 1020 2791 0000 7602 0333 3333 tytułem: III rata 2025 zezwolenia alkohol.

Wpłata powinna być zaksięgowana na koncie Urzędu w nieprzekraczalnym terminie - nie zapominając, że ostatnim dniem roboczym Urzędu jest 30.09.2025r. a kasa czynna w Urzędzie do godz. 14:00.

Bliższych informacji na powyższy temat udziela Justyna Pacuła-Woźniak tel. (94) 3446352 p. nr 19 (parter). 

Osoby, które zakończyły działalność gospodarczą albo ją zawiesiły działalność gospodarczą w ciągu 14 dni od daty zaistnienia zmiany powinny zgłosić pisemnie informację o rezygnacji z zezwoleń w związku z działalnością sezonową. Jednocześnie przypominam, że zobowiązane są złożyć do 31.01.2026 roku oświadczenie o wartości sprzedaży alkoholou (w stawce brutto) za okres prowadzenia działalności w 2025 roku na poszczególne rodzaje zezwoleń, na które posiadały stosowne zezwolenie.

 

Zobacz również: